وبلاگ

تاچ اسکرین

رتبه بندی این مطلب از نگاه کاربران:
5/5
تاچ اسکرین

تاچ اسکرین چیست؟ تاچ اسکرین یک فناوری است که همان صفحه نمایش های لمسی می باشد. در سال ۱۹۷۱ نخستین بار در مرکز تحقیقات آمریکا اختراع شد. Touch screen تاچ اسکرین اولین حسگر لمسی است. در سال های بعد، این تکنولوژیTouch screen تاچ اسکرین با کیفیت بالاتری ارائه شد و شرکت Elographics توانست نمونه شفاف تاچ اسکرین را بسازد و تا به الان این فناوری یکی از کارآمدترین تکنولوژی های ساخته شده است. برای ساخت صفحات لمسی تاچ اسکرین روش های مختلفی وجود دارد که می توان به صفحات نمایش خازنی یا الکترواستاتیک، صفحات نمایش لمسی مقاومتی، نمونه های مطابق با اشعه مادون قرمز هستند.

صفحه نمایش های لمسی مقاومتی

این روش ساخت Touch screen تاچ اسکرین یا صفحات فشاری یکی از بزرگ ترین نوع صفحات لمسی است. در این روش برای استخراج صفحات لمسی از تکنولوژی ساده تری استفاده می شود و نسبت به رقبای خود قیمت آن کمی ارزانتر است. این نوع در نمونه های ویندوز موبایل Touch Diamond و HTC TyTNΙΙ وجود دارد. برای ساخت این صفحات نمایش Touch screen تاچ اسکرین از سه روش چهار سیمه، ۵ سیمه. ۸ سیم استفاده می شود.

برای مطالعه درایو زیمنس کلیک کنید.

البته نمونه پنج سیم کاربرد گسترده تری دارد. در روش پنج سیمه از سه لایه و لایه های حفاظتی و خش گیر استفاده شده است و دو لایه دارای جریان الکتریکی هستند و یکی از لایه های که حاوی جریان الکتریکی است در رو و لایه دیگر در قسمت زیر قرار گرفته است. در مابین این دو لایه که حاوی جریان الکتریکی هستند یک لایه قرار دارد که از تماس این دو لایه به همدیگر جلوگیری می کند.

تاچ اسکرین

صفحه نمایش های خازنی یا الکترواستاتیک

در این روش از تکنولوژی پیشرفته تر و گرانترین استفاده شده است. در ساخت Touch screen تاچ اسکرین از دو روش استفاده شده است و می توان به Multi Touch، Apple iPhone، iPod Touch اشاره کرد که جزو محبوب ترین موارد هستند. LG Prada نمونه ساده این فناوری می باشد. در ساخت صفحات تاچ اسکرین از یک لایه استفاده شده است و کاملاً برخلاف روش قبلی می باشد و در آن روش از سه لایه برای تولید این صفحات است که این استفاده شده بود.

لایه استفاده شده در این صفحه از جریان الکتریکی و هادی پوشانده شده است که جریان های مستمر و دائمی الکتریکی در آن ها برقرار است. وقتی دست به این صفحات برخورد می کند به علت اینکه در این بدن انسان بار الکتریکی وجود دارد صفحه نمایش تغییر مشهودی می کند. از بهترین ویژگی این فناوری می توان به مقاومت آن ها در برابر های گرد و خاک رطوبت خاک اشاره کرد. این صفحه نمایش عمر بسیار طولانی دارد اما این فناوری هزینه زیادی برای تولید لازم دارد و برای تماس با این صفحه نمایش حتماً دست بدون دستکش باید به صفحه نمایش تماس داشته باشد.

برای مطالعه سنسور زیمنس کلیک کنید.

صفحات لمسی بر پایه تکنولوژی مادون قرمز

تکنولوژی مادون قرمز بسیار گران است به همین دلیل نسبت به دیگر روش های ساخت صفحات لمسی کمیاب تر است. نمی توان مثال هایی برای ساخت استفاده لمسی بر پایه تکنولوژی مادون قرمز ارایه داد، زیرا نمونه های وجود ندارد که در تولید آن ها از این تکنولوژی استفاده شده باشد. در ساخت صفحات لمسی بر پایه مادون قرمز از دو شیوه سنسور حرارتی و حسگر نوری استفاده می کنند.

نمونه هایی از سنسور حرارتی مانند U600 سامسونگ و K850 سونی اریکسون هستند. توجه کنید که حتما باید دست به جسم برقرار کننده تماس برخورد کند تا واکنش نشان دهد و اگر دست سرد بر این گونه صفحات تماس پیدا کند هیچ اتفاقی نمی افتد. دومین روش حسگر نوری است که در حال حاضر می توانید در محصولاتی مانند N2 آن را بیابید. حسگر نوری یکی از گران ترین روش های ساخت فناوری صفحات لمسی است. برای روش دوم نمی توان مثال هایی ارائه داد، زیرا به ندرت از این روش استفاده می کنند.

قیمت تاچ اسکرین

مطمئنا در هنگام خرید Touch screen تاچ اسکرین اولین چیزی که اهمیت زیادی دارد قیمت است. شرکت هایی که این صفحات لمسی را تولید می کنند سعی کرده اند بتوانند قیمت این محصولات را پایین در نظر بگیرند. Touch screen تاچ اسکرین یک فناوری و تکنولوژی به روز است که عوامل مختلفی در قیمت گذاری آن دخیل هستند. اولین عاملی که بر روی قیمت Touch screen Touch screen تاچ اسکرین دخیل است سایز صفحه نمایش لمسی و نوع صفحه نمایش لمسی است. البته میزان وضوح تصویر یا رزولوشن نمایشگر لمسی، مدت زمان پاسخگویی اینو نمایشگرهای لمسی، پنل نمایش این و نمایشگر های لمسی هم بر روی قیمت گذاری دخیل هستند. انواع تاچ اسکرین یا صفحه نمایش های لمسی در بازار قیمت های مختلفی دارند.

مطلب پیشنهادی: پی ال سی زیمنس

خرید تاچ اسکرین

صفحه نمایش های لمسی یا تاچ اسکرین طرفداران بسیار زیادی دارد، زیرا این Touch screen تاچ اسکرین ها امکانات فوق العاده ای در اختیار کاربران قرار می دهد. شما می توانید با استفاده از این صفحه نمایشگر ها فایل های با فرمت های گوناگون را ارائه دهید و شما می توانید از این صفحه نمایشگر ها را متناسب با محیط و فضای که در آن کار می کنید خریداری کنید. این صفحه نمایش ها و قابلیت های پیشرفته و عالی دارند و به همین دلیل روز به روز به طرفداران آن افزوده می شود. از آنجایی که این صفحه نمایشگر ها به سادگی استفاده می شوند و برای استفاده از آن نیاز به مهارت خاصی نیست تمام افراد می توانند از همه امکانات این مانیتورهای تاچ بهره ببرند. هر روزه بر طرفداران نمایشگر لمسی افزوده می شود. علاوه بر این در ساخت نمایشگرهای هوشمند از یک تکنولوژی فوق العاده ای به نام هوش مصنوعی استفاده شده است که سبب شده امکانات بسیار زیادی به این صفحه نمایش لمسی اضافه کند.

روش حسگر نوری یک حسن بزرگی دارد که می توان به عمر بیش از هفت سال آن اشاره کرد. اما نمی تواند بیش از یک نقطه در زمان این صفحات را لمس کرد و وقتی در مقابل نور شدید قرار بگیرد کیفیت آن کاهش می یابد. صفحه نمایش های لمسی امکانات مختلف مانند نشان دادن اخبار های ورزشی سیاسی، وضعیت آب و هوا، پخش ویدیو و موسیقی با کیفیت عالی و غیره را در اختیار کاربران قرار می دهد. این قابلیت ها بفرمان صدا قابل اجرا هستند و شما می توانید از این امکانات بهترین استفاده را ببرید البته این امکانات بر روی محاسبه قیمت صفحه نمایشگرهای لمسی تاثیر زیادی دارند.

سبد بررسی
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول