وبلاگ

کامپیوتر صنعتی IPC

رتبه بندی این مطلب از نگاه کاربران:
5/5
کامپیوتر صنعتی IPC

کامپیوتر صنعتی IPC، روز به روز پیشرفت می کند و در سال های اخیر تمایل به استفاده از این کامپیوترها در صنایع گوناگون بالا رفته است. کامپیوتر صنعتی در سیستم اتوماسیون صنعتی در صنعت ها مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر در فرآیند پردازش کامپیوتر تغییرات بسیار زیادی ایجاد شده است. بازار کامپیوتر صنعتی IPC، در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است. شرکت های تولیدی برای پیشی گرفتن از رقبا به دنبال افزودن نوآوری های جدید به آی پی سی هستند، در چنین موقعیتی محصولات متفاوت و نگرش نو در مقابل رقبا بسیار مهم است. افزودن نوآوری های جدید به آی پی سی موجب بهبود پیوسته توان محاسباتی آن می شود و هر شرکت نیز امکان تولید آی پی سی با سرعت بالا و پردازنده ی خوب را دارد. نوآوری های جدید در بازار رقابتی در راستای بازار مصرف می باشد. در سال های اخیر تغییرات زیادی در فرآیند پردازش ایجاد شده است. در حال حاضر تمرکز بیشتر افراد بر روی لپ تاپ و گوشی های هوشمند هست که دارای راه کارهای محاسباتی ساده می باشند.

کامپیوتر صنعتی IPC

همه چیز در مورد کامپیوتر صنعتی IPC

کابل ها اهمیت زیادی دارند چرا که برای انتقال برق و ارتباط با آی پی سی مورد توجه هستند. لذا باید اشاره کنیم که قابلیت تحرک پذیری بسیار محدود است چرا که ممکن است امکان تحرک در نقطه کوچک در IPC وجود داشته باشد اما به دستگاهی که چندین تن وزن دارد متصل باشد. اگر بخواهیم نمونه ای برای سخت افزارهایی که با گسترش بیشتر آن در درون آی پی سی اضافه می شوند نام ببریم می توانیم به صفحه نمایش لمسی خازنی اشاره کنیم. در مورد استفاده از صفحه نمایش مقاومتی آنالوگ و صفحه نمایشی چند لمسی اختلاف نظرهای بسیار زیادی وجود دارد. در سال ۲۰۱۲ تعداد کمی از آی پی سی های پنلی صفحه نمایش خازنی داشتند اما اخیرا تعداد آی پی سی هایی که دارای صفحه نمایش خازنی هستند افزایش پیدا کرده است چرا که صفحه نمایش خازنی در IPC کامپیوتر صنعتی مزیت های بسیار زیادی دارند. تولیدکنندگان محصولات خود را با صفحه نمایش خازنی تولید و عرضه می کنند. همچنین در بازار مصرف از درایورهای سخت در دستگاه سیار استفاده زیادی می شود.

برای مطالعه درایو زیمنس کلیک کنید.

کاربرد کامپیوتر صنعتی IPC

در سال های اخیر موضوع مکانیزه شدن صنایع مورد توجه قرار گرفته است. از طرف دیگر پردازش در این محیط ها یکی از نیازهای مهم برای مکانیزه شدن می باشد. وظیفه کامپیوترهای صنعتی پردازش در محیط های صنعتی می باشد، لذا انتخاب صحیح کامپیوترهای صنعتی بسیار مهم است و مورد توجه طراحان شبکه صنعتی قرار دارد. کامپیوتر های صنعتی دارای شرایط خاصی هستند. کامپیوتر صنعتی IPC در صنعت ها بسیار مهم است. کامپیوترهای صنعتی به صورت بدون فن آزمایش قرار می گیرند. جنس قطعات به کار گرفته شده در کامپیوتر صنعتی بسیار مهم است. کامپیوترهای صنعتی از استاندارد خاصی برخوردار هستند به همین دلیل عملکرد صحیح آنها بسیار مورد توجه است و در شرایط مانند ولتاژهای مختلف و تعویض منبع تغذیه قرار می گیرند. این تجهیزات در برابر عوامل مانند تنوع دمایی و اختلالات زیست محیطی مانند لرزش و شوک مقاومت خوبی دارند.

گروه عرش

کامپیوتر های صنعتی در محیط های خشن

کامپیوتر صنعتی IPC، در محیط های سخت و خشن مورد استفاده قرار می گیرد. کامپیوتر ها در این محیط ها باید در برابر عواملی مانند ارتعاشات و نوسانات جریان الکتریسیته و عوامل دیگری مانند تداخلات الکترومغناطیسی و جریان ناخواسته الکتریکی مقدار مقاومت خوبی داشته باشند. همچنین کامپیوترهای صنعتی باید در برابر ناهنجاری هایی که در محیط های خشن وجود دارد کارکرد درستی داشته باشند. برای جلوگیری از آسیب دیدن کامپیوترهای صنعتی می توانید از تجهیزات ذخیره سازی با فناوری SSD استفاده کنید. طراحی کامپیوتر جوری است که دارای دو ورودی برق بوده و با استفاده از Screwed Terminal Block، نگرانی ها در مورد قطع این خواسته برق را از بین برده است. از دیگر راهکارهایی که برای افزایش اطمینان نسبت به کامپیوترهای صنعتی استفاده می شود می توان به سریال و کانال های ورودی و خروجی آنالوگ و ایزولاسیون درگاه ارتباطی و غیره اشاره کرد. در طراحی کامپیوتر و کنترل کننده صنعتی آی پی سی، از استانداردهای مانند EMI استفاده شده است.

ویژگی هایی کامپیوتر های صنعتی

کامپیوتر صنعتی IPC بدون فن و کابل است. کابل و فن ها از جمله لوازم جانبی می باشند که سبب کاهش قابلیت اطمینان سیستم می شوند. این لوازم جانبی اضافی بوده و پیچیدگی سخت افزاری را در کامپیوتر ها افزایش می دهند. طراحی کامپیوتر صنعتی بدون فن و کابل جمع و جور است و در آن ها از کابل و فن استفاده نمی کنند. کامپیوتر صنعتی همچنین مصرف انرژی فوق العاده کمی دارد. این کامپیوترها دارای تکنولوژی پیشرفته بوده و چنین تکنولوژی موجب شده تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند. از طرف دیگر در کامپیوترهای صنعتی علاوه بر فن و کابل از هارد دیسک الکترومکانیکی استفاده نمی شود، به همین دلیل در کنار مصرف انرژی کم بیشترین پایداری را دارند. از دیگر ویژگی های کامپیوترهای صنعتی می توان به طراحی قابل اعتماد آنها اشاره کرد. کیفیت قطعاتی که در ساخت کامپیوترهای صنعتی استفاده شده بسیار بالا بوده و ارائه دهندگان این کامپیوتر، کامپیوترها را همراه با گارانتی یک تا سه سال عرضه می کنند. البته بعضی از شرکت ها وجود دارند که کامپیوتر صنعتی را با گارانتی ۳ تا ۵ ساله ارائه می کنند.

کامپیوتر صنعتی IPC، از کامپیوترها می باشند که در سیستم اتوماسیون صنعتی در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به افزایش روز به روز فناوری استفاده از کامپیوترهای صنعتی در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است. کامپیوترهای صنعتی در محیط های خشن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کامپیوتر صنعتی باید در برابر عواملی مانند نوسانات جریان الکتریسیته و غیره مقاومت خوبی داشته باشد. همچنین باید در برابر ناهنجاری هایی که در محیط های خشم وجود دارد کارکرد درستی داشته باشد. برای جلوگیری از آسیب دیدن کامپیوتر صنایع در محیط های خشن از تجهیزات ذخیره سازی با فناوری SSD استفاده می کنند . کامپیوتر صنعتی IPC دارای ویژگی مانند طراحی قابل اعتماد بوده و کاملا جمع و جور هستند چرا که در تولید آن ها از فن و کابل استفاده نشده است.

سبد بررسی
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول