وبلاگ

کارت دیجیتال خروجی

رتبه بندی این مطلب از نگاه کاربران:
5/5
کارت دیجیتال خروجی

کارت دیجیتال خروجی، از کارت Dl برای دریافت سیگنال های الکتریکی و تبدیل آن ها به دیتا استفاده می کنند. برای هر یک از کارت دیجیتال ورودی از سوی سازندگان با توجه به ولتاژ کارت محدوده برای صفر منطقی و یک منطق آورده می شود. در حقیقت این موضوع یکی از مهمترین مشخصه های کارت دیجیتال ورودی است. در واقع سیگنالی که به کارت ورودی ارسال شده است، در محدوده تعیین صفر منطقی باشد، کارت آن سیگنال ارسالی را با عنوان دیتای صفر مورد نظر خود قرار می دهد. اما اگر بالعکس باشد. یعنی سیگنال ارسالی محدوده ی یک منطقی باشد، کارت آن سیگنال را با عنوان یک منطقی مورد نظر قرار می دهد. به طور مثال باید بیان کنیم که در کارت Dl ولتاژ -3V الی +5V در محدوده صفر قرار دارد و ولتاژ +13V الی +30V در محدوده یک قرار دارد. در ادامه به بررسی کارت دیجیتال خروجی می پردازیم.

کارت ورودی دیجیتال

از کارت ورودی دیجیتال برای دریافت سیگنال دیجیتال و تبدیل آن سیگنال دیجیتال به دیتا استفاده می کنند. همانطور که در قسمت فوق ذکر کردیم سیگنال دیجیتال در دو حالت صفر منطقی و یک منطقی وجود دارد. در واقع بیان کردیم که شرکت سازنده بر اساس نوع ولتاژ ورودی حالتی برای آن در نظر می گیرد، این موضوع به این معنی است که سیگنال صفر منطقی در حالت قطع و سیگنال یک منطقی در حالت وصل می باشد. اگر می خواهید در مورد کارت ورودی دیجیتال اطلاعات دیگری کسب کنید بهتر است به پارت نامبر مراجعه کنید و به مشخصات و کاتالوگ آن برند توجه کنید. نوع ولتاژ ورودی کارت Dl با یکدیگر متفاوت است. مثلاً ممکن است AC و یا DC و یا از نوع عمومی UC باشد. البته بازه ولتاژ ورودی هم متفاوت است. در واقع بعضی از کارت های Dl قابلیت های خاصی دارند. از این قابلیت ها می توانیم به قابلیت تشخیص ارور و خطا اشاره کنیم.

برای مطالعه درایو زیمنس کلیک کنید.

کارت دیجیتال خروجی

کارت PLC چیست؟

کارت PLC و یا همان ماژول توسعه یکی از قطعات پر مصرف در اتوماسیون صنعتی می باشد. از این کارت ها به منظور افزایش قابلیت و توسعه دادن ‏plc استفاده می کنند. علاوه بر این باید اضافه کنیم که از این کارت ها برای اضافه کردن تعداد پورت های ورودی و خروجی مورد استفاده قرار می دهند. از دیگر کاربردهای کارت پی ال سی برای ایجاد سازگاری با پروتکل های ارتباطی خاص می باشد. علاوه بر این برای بیشتر کردن فضای حافظه و افزایش واحدهای پردازش از کارت plc استفاده می کنند. این کارت کاربردهای بسیار زیادی دارد. اما کاربرد ماژول توسعه plc فقط به این چند مواردی که بیان کردیم ختم نمی شود. همانطور که تا اینجا مشاهده کردید، ماژول توسعه plc یک گزینه مناسب برای افزایش فضای حافظه و افزایش واحدهای پردازش و برای افزایش تعداد پورت های ورودی و خروجی است.

ماژول ورودی دیجیتال

بعضی از سیگنال ها دارای دو وضعیت هستند. مانند کنتاکت ها و کنتاکتور و شصتی ها در واقع همه این ها کهه خود دارای دو وضعیت باز و بسته هستند وارد ماژول ها می شوند. در واقع ماژول های دیجیتال در رنج مختلفی وجود دارند. مثلاً در رنج ۲۴ ولت و یا ۱۱۰ ولت و یا ۲۲۰ ولت. همچنین باید بیان کنیم که ماژول های دیجیتال بر اساس تعداد کانال های ورودی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. زیرا به دسته های مختلفی مانند ماژول های ورودی و یا ۱۶ و ۳۲ ورودی تقسیم بندی شده اند. در حقیقت در یک ماژول برای این که هر کدام یک از ورودی ها توسط PCU شناسایی شوند. باید هر کدام از آنها آدرس داشته باشند . علاوه بر این باید بیان کنیم که در برنامه نویسی Dl ها زیمنس با علامت اختصاری l نشان داده می شود. همچنین کارت دیجیتال خروجی می تواند سیگنال دوحالته را به مصرف کننده های دیجیتال ارائه کند.

برای مشاهده محصولات اتوماسیون صنعتی​ کلیک کنید.

ماژول خروجی دیجیتال

اما در مورد ماژول و یا کارت خروجی دیجیتال باید بگوییم که به تجهیزات متصل می شوند که این تجهیزات دو وضعیتی هستند. در واقع پس از آن برای روشن و خاموش کردن و یا باز و بسته کردن شیر برقی و دریچه ها و غیره استفاده می کنند. ماژول و یا کارت خروجی دیجیتال از نظر روش آدرس دهی و یا از نظر تعداد کانال دقیقاً به Dl شبیه هستند. علاوه بر این باید بیان کنیم که خروجی کارت دیجیتال خروجی با مونتاژ مختلف ۱۱۰ ولت و ۲۲۰ ولت و یا ۲۴ ولت با جریان های مختلف A, 1A ,2A و غیره می توانند تولید کنند. کارت دیجیتال خروجی زیمنس با علامت اختصاری Do شناخته می شود. در واقع کارت دیجیتال خروجی مخفف Digital Output است. علاوه بر این یک ماژول و یا کارت دیجیتال خروجی می تواند چندین کانال داشته باشد. در واقع این کانال ها از نظر ولتاژ خروجی یکدیگر شبیه هستند، اما از نظر جریان خروجی ممکن است در هر کارت دیجیتال خروجی با یکدیگر متفاوت باشد.

از کارت Dl برای دریافت سیگنال های الکتریکی و تبدیل آنها به دیتا استفاده می شود. در واقع هر یک از کارت دیجیتال ورودی از سمت سازندگان با توجه به نوع ولتاژ کار محدوده تعیین می شود، حدود سفر منطقه محدوده قطع و محدود یک منطقه محدوده وصل شناخته می شود. علاوه بر این باید بیان کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت ورودی دیجیتال بهتر است به مشخصات و کاتالوگ آن برند و یا به پارت نامبر مراجعه کنید. کارت پی ال سی یک ماژول و توسعه می باشد که از قطعات پرمصرف در اتوماسیون صنعتی می باشد. این کارت ها برای افزایش قابلیت و توسعه دادن plc استفاده می شوند. کارت خروجی دیجیتال و یا ماژول خروجی دیجیتال به تجهیزاتی متصل می شود که دو وضعیتی هستند . همچنین کارت دیجیتال خروجی از نظر روش آدرس دهی و یا تعداد کانال دقیقاً به Dl شبیه هستند. برای مشاهده محصولات اچ ام آی زیمنس​ کلیک کنید.

سبد بررسی
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول